Zaterdag 28 juli 2007

Om 6.01 uur waren we wakker, een grote groep kinderen was al op en holde heen en weer richting de rivier en weer terug, ze speelden spelletjes en al met al was het nogal een luidruchtige boel. Gelukkig vertrokken de druktemakers die dag zodat we de volgende dagen wel lekker konden uitslapen.
We zijn nog even blijven liggen en om 07.30 uur zijn we opgestaan. Het was erg warm, klam en vochtig. We hebben toch maar wat kleding gewassen en aan de waslijn gehangen. Rond 9.30 uur zijn we richting Sedona gereden en hebben we gewinkeld. Wat een leuke winkeltjes hebben ze daar! Op aanraden van Brian van het Tourist Information Center heeft José nog een heerlijk ijsje gehaald bij Rocky Mountain Chocolate Factory.
Daarna zijn we naar Pink Jeep Tours gegaan om ons in te checken en om 12 uur vertrokken we in onze jeep voor de Broken Arrow Trail.
Bob was onze gids (met voorouders uit Nederland) en hij vertelde honderduit over het gebied, alle films die hier zijn opgenomen en welke acteurs hier allemaal zijn geweest.
Het was een hobbelige rit met zeer steile stukken omhoog en omlaag.
We hadden onderweg een gedeelte met een dalingspercentage van 40%, dan hang je echt in je stoelriem! Een hele leuke ervaring, een van de leukste dingen die we in deze vakantie hebben gedaan.
Af en toe hoorden we al een donderklap in de verte en kwamen ondertussen de donkere wolken al weer opzetten in dit prachtige gebied met de rode rotsen.
Rond 14.00 uur waren we terug en hebben we geluncht bij de Cowboy Club, we kregen een plaatsje buiten op het terras. Voor het restaurant was elk uur een stuntshow met pistolen dus dat konden we ook mooi zien vanaf ons tafeltje.
Het was vandaag ook nog eens the 3rd Annual National America Cowboy Day dus veel mensen liepen verkleed rond. Dat was wel een leuk gezicht.
Hierna zijn we naar de Exposures Gallery gereden, een prachtige kunstgalerie met allerlei moderne kunst. Heel leuk om ook zoiets te doen tussen al het natuurgeweld dat we de afgelopen dagen hebben gezien.
Daarna nog wat souvenirs ingeslagen en weer terug naar de camping om de was binnen te halen. Dat was precies op tijd want toen we net de laatste knijper van de waslijn haalden, begon het hemelwater al weer op ons neer te dalen.
Sylvia dook de tent in en José de auto want het ging weer aardig te keer.
Af en toe werden de buien wat minder hevig om daarna weer in volle vaart los te barsten.
Rond 19 uur hing er boven de camping een onweersbui van ongekende proporties en omdat we in een vallei zaten, bleef die ook vrij lang hangen. Wel een prachtig gezicht, die bliksemflitsen overal om je heen.
Toen het weer rustig en droog werd, was het al hartstikke donker dus bij het licht van de lantaarn hebben we een pannetje rijst met kip en broccoli gemaakt, met rijstpudding toe.
Rond 21 uur begon het weer te regenen en zijn we maar in de tent sudoku’s gaan maken.