Zaterdag 21 juli 2007

De dag begon bewolkt, waardoor we pas om 08.30 uur wakker werden. Hierna rustig ontbeten en met de auto op weg naar Mossy Cave Trail. Dat is een wandeltochtje naar een grot en een waterval, iets buiten Bryce NP.
Verderop in het plaatsje Tropic hebben we thee gedronken met een heerlijke, versgebakken cinnamon roll.
Over de Scenic Byway 12 zijn we naar het plaatsje Boulder gereden. Dit is een prachtige route vol natuurschoon en ook heel veel roadkill...
In Boulder zijn we naar het Anasazi Museum geweest met buiten opgravingen van een oud indianendorpje. Het was weer ontzettend heet in Boulder!
Bij de Burr Trail Grill hebben we heerlijk geluncht: cheeseburger met chips en quesadilla, alles versgemaakt. Een van de lekkerste lunches van de vakantie.
Op de terugweg zijn we gestopt bij het Petrified Forest.
Je moet een stuk een heuvel opwandelen en bovenop liggen stukken versteend hout, heel raar om te zien, net edelsteen.
We zagen, bovenop de heuvel aangekomen, van twee kanten flinke onweersbuien aankomen dus wij zijn in een noodvaart weer naar beneden gelopen.
We hadden ons de 30/30-regel goed ingeprent: als je binnen 30 seconden na een bliksemflits onweer hoort, dan moet je in je auto gaan zitten of een gebouw binnen gaan.
En als je 30 minuten na de laatste donderklap geen nieuw onweer hebt gezien/gehoord dan mag je pas weer naar buiten.
Op de terugweg naar Bryce hadden we een aantal flinke regenbuien.
Rond 17.30 uur waren we weer in de buurt van Bryce aangekomen en hebben we bij de Ruby’s Inn Store nog wat boodschappen ingeslagen, lekker veel fruit want daar hadden we trek in. Op de camping aangekomen zijn we nog een tijdje in de auto blijven zitten vanwege een heftige regenbui. Het was een vreemd gezicht: links en rechts van ons was de lucht blauw en recht boven ons hing een zich nauwelijks verplaatsende donkere wolk; het was namelijk windstil!
Rond 19.30 uur was het even droog, lang genoeg om snel even wat eten te maken, noedelsoep met yoghurt toe. Tijdens het eten begon het alweer te regenen.
Toen zijn we de auto maar weer ingestapt en zijn nog een keer naar Rainbow Point gereden in de hoop dat het zijn naam eer zou aandoen. Maar nee, geen regenboog, wel prachtige donder- en regenwolken, vermengd met de rook uit de richting van Zion.
In het westen was wel een ontzettend mooie paarse zonsondergang te zien maar voor de rest alleen maar donkere wolken.
Rond 21.30 uur zijn we maar in de tent gaan liggen en hebben bij het licht van onze lantaarn sudoku’s liggen maken. De hele nacht heeft het nog flink geregend maar de tent bleef binnen hartstikke droog, ook al is ie al zo’n tien jaar oud.