Donderdag 19 juli 2007

‘s Ochtends hebben we pancakes gebakken met nog een bagel met bacon die we nog over hadden. Omdat de camping zelf geen douche heeft, hebben we ons in de tent gewassen met onze multifunctionele wasbak. Dat is een plastic, opvouwbare bak van Ortlieb waar we de was in hebben gedaan, de afwas, en hij was dus soms ook onze “douche”.
Toen naar de camperstore bij Sunrise Point gereden voor een nieuwe zak ijs voor in de koelbox en een sandwich voor de lunch.
In Bryce NP kun je met je eigen auto helemaal tot het eind van het park rijden en op de terugweg aan de rechterkant van de weg bij alle uitzichtpunten stoppen.
Daar hebben we uitgebreid de tijd voor genomen.
Tot het eind van het park is het 18 mijl, Rainbow Point heet het daar.
Daar hebben we een trail gelopen en daarna dus alle uitzichtpunten onderweg bekeken. Bryce is een park dat bekend staat om zijn “hoodoos”, hoge uit diverse steensoorten opgemaakte “pilaren” die door erosie zijn gevormd.
Op de autoradio hoorden we dat de weg tussen St George en Springdale (richting Zion) bij het plaatsje Virgin was afgesloten vanwege de wildfires, dus we waren blij dat we daar niet meer waren.
Ook waren sommige trails in Zion gesloten voor publiek.
Rond 15.00 uur waren we weer terug op de camping.
Daar hebben we, omringd door de mieren en eekhoorns, lekker zitten lezen en sudoku’s gemaakt. ‘s Avonds lekkere Knorr-pasta gegeten met een bagel en een puddinkje toe.
Na het eten zijn we teruggereden naar Sunset Point en daar ongeveer een uur gebleven voor de zonsondergang. De hoodoos kregen hele mooie dieprode kleuren, prachtig om te zien. In de verte zagen we de rook van de wildfires hangen en we begonnen het ook te ruiken. De lucht begon helemaal te betrekken van de rook.
‘s Nachts hadden we ook last van de rook, we moesten hoesten en hadden droge ogen.

Overnachting Bryce NP, North Campground $ 12,25

Anoniem zei

Geweldig zoals jullie je reis hebben beschreven. Een 'lekkermakertje' dat me aanzet om wellicht jullie voetsporen te volgen. Een compliment voor wat betreft inhoudelijke informatie, levendige beschrijving en uitste-
kende foto's! Heb genoten van het verslag. Succes en veel plezier met jullie volgende reis. Groet,